- Postanowienia Wstępne
- Niniejszy Regulamin – zwany dalej „Regulaminem” określa zasady korzystania z portalu umieszczonego na stronie internetowej pod adresem www.zmianadlazdrowia.pl (dalej: Administrator) oraz zawierania za jego pośrednictwem umów dot. zakupu produktów cyfrowych (dalej: Produkty Cyfrowe).
- Administratorem Portalu jest Joanna Fabisiak prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Sagres Coaching Szkolenia i Doradztwo Joanna Fabisiak, ul. Orzechowa 12, Osielsko 86-031, NIP: 5541380063 e-mail: j.fabisiak@sagres.pl, tel. 603 669 278 (dalej: Administrator).
- Przed Produkty Cyfrowe w rozumieniu Regulaminu rozumie się zarówno treści cyfrowe (takie jak e-booki), jak również usługi cyfrowe.
- Użytkownicy Portalu oraz bezpieczeństwo
- Użytkownikiem jest każda osoba odwiedzająca Portal.
- Klientem jest osoba zawierająca z Administratorem umowy za pośrednictwem Portalu lub zakładająca na nim Konto.
- Klientem może być osoba fizyczna, która posiada pełną zdolność do czynności prawnych, zaś w przypadku osób z ograniczoną zdolnością do czynności prawnych – wyłącznie, jeśli posiada zgodę swojego opiekuna prawnego. Jeżeli Klientem jest osoba prawna lub jednostka organizacyjna posiadająca zdolność prawną, umowę w jej imieniu za pośrednictwem Portalu może zawrzeć osoba uprawniona do reprezentacji na podstawie ustawy, lub taka, której udzielono do tego pełnomocnictwa. W przypadku zaistnienia uzasadnionych wątpliwości co do uprawnienia do reprezentacji osoby działającej za Klienta, Administrator może zażądać udokumentowania umocowania do reprezentowania Kupującego.
- Do korzystania z Portalu wymagane jest posiadanie urządzenia komputerowego (w tym także tabletu lub smartfona), posiadającego łączność z Internetem oraz wyposażonego w przeglądarkę internetową z włączoną obsługą javascript oraz plików cookies.
- Korzystanie z Portalu wiąże się ze specyficznymi zagrożeniami, takimi jak próba podszycia się pod Administratora przez inne osoby i wyłudzenia w ten sposób od Użytkowników danych lub pieniędzy lub próba bezprawnego przechwycenia komunikacji pomiędzy Użytkownikiem a Kupującym. Aby zminimalizować ryzyko wystąpienia tych zagrożeń, o których mowa wcześniej, Administrator stosuje różne zabezpieczenia, w tym w szczególności certyfikat SSL, który zapewnia szyfrowanie komunikacji pomiędzy Administratorem a Użytkownikiem (czyli uniemożliwia jej „odczytanie” przez innych użytkowników Internetu), a także pozwala Użytkownikom zweryfikować, czy strona którą odwiedzają na pewno jest stroną Portalu.
- Użytkownikom zaleca się podjęcie kroków zwiększających bezpieczeństwo, a w szczególności:
- każdorazowe, uważne weryfikowanie czy strona na której się znajdują, na pewno jest Portalem (w szczególności, czy nie ma literówek w adresie oraz czy znajduje się przy nim symbol zielonej kłódki),
- korzystanie z Portalu wyłącznie na urządzeniach komputerowych zabezpieczonych programem antywirusowym oraz firwallem,
- unikanie korzystania z publicznych, niezabezpieczonych hasłem sieci Wifi,
- Użytkownikom zabrania się dostarczania do Portalu treści bezprawnych oraz podejmowania działań destabilizujących jego działanie lub utrudniające korzystanie z Portalu innym Użytkownikom. W przypadku naruszenia tego zakazu, Administrator może pozbawić Użytkownika prawa do korzystania z Portalu.
- Konto
- Zakupów za pośrednictwem Portalu można dokonywać przy użyciu Konta oraz bez rejestracji.
- Konto jest bezpłatną i opcjonalna usługą, której zadaniem jest ułatwienie Klientowi dokonywania zakupów za pośrednictwem Portalu m.in. poprzez ona zapamiętanie danych, dostęp do zakupionych produktów cyfrowych, a także pozwala na łatwy dostęp do historii zamówień, dokumentów rozliczeniowych i innych ustawień. Dostęp do Konta uzyskuje się za pomocą indywidualnego loginu i hasła, które Klient winien chronić przed dostępem osób trzecich.
- Kupujący może w każdej chwili zrezygnować z Konta, dokonując stosownej dyspozycji w jego ustawieniach. Usunięcie Konta nie ma wpływu na obowiązki Stron wynikające z zamówień dokonanych przed usunięciem Konta.
- Treści umieszczane na Portalu przez specjalistów.
- Jakiekolwiek Treści umieszczane na Portalu przez specjalistów, z uwagi na ich świadczenie przez Internet nie zastąpią wizyty lekarskiej, podczas której prowadzona jest dokumentacja lekarska, przeprowadzane jest badanie lekarskie, szczegółowy wywiad z pacjentem i pełna diagnostyka.
- Treści umieszczane przez specjalistów stanowią jedynie informację medyczną poglądową, mającą na celu zastąpienie ewentualnych poszukiwań w literaturze medycznej określonych problemów medycznych, w celu łatwiejszego i szybszego dostępu do informacji, niewiążącą użytkownika w żaden sposób i niemogącą decydować o zasięgnięciu lub niezasięgnięciu porady lekarskiej.
- Użytkownik w celu postawienia diagnozy i uzyskania leczenia powinien zasięgnąć osobistej porady lekarskiej.
- Wszelkie informacje zamieszczone na Portalu mają charakter tylko informacyjny i edukacyjny. Żadnej z zamieszczonych lub uzyskanej informacji od specjalisty nie należy rozumieć jako udzielenia świadczenia zdrowotnego w rozumieniu ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodzie lekarza i lekarza dentysty i ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej oraz badania pacjenta w rozumieniu ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodzie lekarza i lekarza. Wszelkie decyzje Uczestnika dotyczące sposobu leczenia oraz wyboru terapii powinny być poparte fizyczną, osobistą konsultacją z lekarzem.
- Dokonywanie zakupów za pośrednictwem Portalu
- Klient, nabywając Produkt Cyfrowy, uzyskuje dostęp do e-booka lub innego produktu cyfrowego, wyłącznie w celu użytku osobistego, Klientowi nie przysługuje prawo do dalszej dystrybucji produktu cyfrowego, powielania, odstępowania, udostępniania, odsprzedaży, publikowania i innych form korzystania nieprzewidzianych Regulaminem.
- Użytkownik dokonuje płatności za pośrednictwem usługi Przelwy24 dostarczanej przez PayPro SA (z siedzibą w Poznaniu, przy ulicy Kanclerskiej 15, 60-327), umożliwiającą m.in. płatności szybkimi przelewami, kartami płatniczymi, BLIK, a także Apple Pay. Płatność winna zostać dokonana w terminie 7 dni od chwili złożenia zamówienia, pod rygorem możliwości jego anulowania.
- Z zastrzeżeniem ust. 4, zamówiony Produkt Cyfrowy, Administrator dostarcza maksymalnie w terminie 3 dni od dnia zaksięgowania pełnej płatności, za pośrednictwem poczty elektronicznej w postaci pliku PDF, zazwyczaj jednak nastąpi do niezwłocznie po zaksięgowaniu płatności. Aby odtworzyć ten plik, Klient musi posiadać na swoim urządzeniu przeglądarkę plików PDF (np. Acrobat Reader).
- Usługa cyfrowa polegająca na udostępnieniu testu diagnostycznego, a następnie na jego omówieniu przez specjalistę dostarczana jest w postaci linku do testu on-line, wysyłanego w terminie 3 dni od chwili zaksięgowania pełnej płatności. Następnie po jego wypełnieniu, w ciągu kolejnych 3 dni, specjalista kontaktuje się z Klientem, w celu uzgodnienia terminu sesji konsultacyjnej on-line (lub na życzenie Klienta – stacjonarnej, w siedzibie Administratora), przypadającym nie później niż w terminie jednego miesiąca od chwili wypełnienia testu.
- Odpowiedzialność Administratora
- Administrator ma obowiązek dostarczać produkty cyfrowe zgodne z umową.
- Jeśli Administrator dostarczy wadliwy produkt cyfrowy, Klient może żądać doprowadzenia jej do zgodności z umową. Możesz odstąpić od umowy (czyli zrezygnować z zakupu i żądać zwrotu pieniędzy) lub złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny (przede wszystkim w sytuacji, w której Administrator odmówił doprowadzenia Produktu Cyfrowego do zgodności z umową, lub nie zrobił tego w rozsądnym czasie, pomimo wcześniejszego żądania, albo też gdy istotność wady uzasadnia brak wcześniejszego żądania doprowadzenia do zgodności z umową).
- Odpowiedzialność Administratora z tytułu rękojmi trwa dwa lata od chwili wydania produktu.
- Administrator wyłącza odpowiedzialność za Produkty Cyfrowe w najszerszym dopuszczalnym prawem zakresie, w przypadku gdy Klient nie jest konsumentem, lub jednoosobowym przedsiębiorcą, który korzysta z uprawnień analogicznych do konsumenta, z uwagi na niezawodowy dla siebie charakter zawieranej umowy.
- Odstąpienie od umowy zawartej na odległość
- Klient będący konsumentem lub jednoosobowym przedsiębiorcą, który korzysta z uprawnień analogicznych do konsumenta, z uwagi na niezawodowy dla siebie charakter zawieranej umowy, ma prawo do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy.
- Klient może dokonać informując Administratora o tym pisemnie lub e-mailowo za pomocą danych kontaktowych, wskazanych w § 1. Odstąpienia można dokonać również przy użyciu formularza stanowiącego załącznik do Regulaminu.
- Prawo do odstąpienia od umowy jest wyłączone w przypadkach wynikających z przepisów prawa (wymienione w art. 38 ustawy o prawach konsumenta). W odniesieniu do Portalu chodzi przede wszystkim o:
- umowy o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, jeżeli Administrator rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Administratora, że utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a Administrator przekazał mu stosowne potwierdzenie;
- w przypadku umów o świadczenie usług, jeżeli usługa została w całości wykonana, Klient uprzednio zażądał spełniania świadczenia przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Administratora utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości (w przypadku odstąpienia od umowy przed wykonaniem takiej usługi – zobowiązany jest do zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy).
- Reklamacje i pozasądowe sposoby rozwiązywanie sporów
- Reklamacje należy składać na adres e-mail lub adres korespondencyjny wskazane w § 1.
- Administrator zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni od jej otrzymania, zaś gdyby w przypadkach szczególnie uzasadnionych okazało się to niemożliwe – do poinformowania w tym terminie Klienta o przyczynach tego stanu rzeczy i o ostatecznym terminie rozpatrzenia reklamacji, nie dłuższym niż dodatkowe 14-dni.
- W reklamacji należy podać dane Klienta umożliwiające realizację reklamacji, opis niezgodności, a także informację o żądaniu reklamacyjnym.
- Klient może skorzystać również z pozasądowych metod rozpatrywania sporów, a w szczególności:
- zwrócić się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy sprzedaży,
- zwrócić się do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem a Administratorem.
- Klient może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem, a Administratorem, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów.
- Klient może złożyć swoją skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR (Online Dispute Resolution), dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Pod wskazanym linkiem znajduje się strona internetowa działająca na poziomie Unii Europejskiej stanowiąca punkt dostępu dla konsumentów i przedsiębiorców służący pozasądowemu rozstrzyganiu sporów wynikających z internetowych umów sprzedaży lub umów o świadczenie usług.
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (http://www.uokik.gov.pl).
- Zmiana Regulaminu
- Administrator ma prawo do zmiany Regulaminu w przypadku, gdy:
- zaistnieje siła wyższa,
- nastąpi zmiana odpowiednich przepisów prawa lub zostaną wydane stosowne orzeczenia sądowe bądź decyzje administracyjne,
- zaistnieją istotne zmiany w działalności Administratora o charakterze biznesowym, w tym np. zmiany w ofercie lub w umowach z podmiotami trzecimi,
- w praktyce funkcjonowania Portalu dostrzeżone zostaną postanowienia Regulaminu budzące wątpliwości interpretacyjne lub praktyki prowadzące do sprzecznego z zasadami współżycia społecznego nadużywania uprawnień przez klientów, niezgodnie z ich społeczno-gospodarczym przeznaczeniem.
- Zmiana Regulaminu następuje poprzez ogłoszenie w Portalu jego nowego brzmienia oraz powiadomienia wszystkich klientów, którzy mają w Portalu konto. Po 15 dniach od takiego powiadomienia, wprowadzone zmiany zaczynają obowiązywać.
- Klienci posiadający konto, którzy nie wyrażają zgody na nowe brzmienie Regulaminu, zobowiązani są do usunięcia konta. W przeciwnym razie nowa treść Regulaminu jest dla nich wiążąca.
- Zmiana Regulaminu nie obowiązuje, w zakresie w jakim miałaby pogorszyć sytuację Klientów w stosunku do już dokonanych zakupów
- Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, a przede wszystkim kodeksu cywilnego, jak również przepisy ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych oraz RODO.
- Żadne z postanowień Regulaminu nie wyłącza ani nie ogranicza, w jakimkolwiek zakresie, praw przysługujących konsumentowi oraz osobie fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa ani też nie może być w taki sposób interpretowane.
ZAŁĄCZNIK – FOMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY